& bijdragen

Naast onderwijs biedt de school allerlei activiteiten om het leven op school voor de kinderen boeiend te maken en het onderwijs te verdiepen. We vieren natuurlijk Kerst, Sinterklaas en Pasen. Maar organiseren ook wekelijks culturele middagen met workshops en lezingen, bijzondere excursies en schoolreisjes.

Levensecht onderwijs

Wij willen levensecht onderwijs geven. Daarom gaan we regelmatig op stap voor een kleine excursie. Bijvoorbeeld naar het Atlantikwallmuseum om, in het kader van geschiedenisonderwijs, op zoek te gaan naar wat er in de Tweede Wereldoorlog in Noordwijk gebeurde. Of we verdiepen het thema natuur door de duinen in te gaan met een boswachter, die ons zijn gebied laat zien en er alles over vertelt.

Op school organiseren we regelmatig workshops, maar ook evenementen voor de leerlingen waarin sport en spel centraal staan. Bij levensecht onderwijs hoort ook gezamenlijk feestvieren. Van feesten zoals Kerst, Sinterklaas en Pasen maken we elk jaar iets bijzonders voor de kinderen.

De ouderbijdrage

Het basisonderwijs in Nederland kost u niets. Om bovengenoemde activiteiten te bekostigen wordt door de Oudercommissie een vrijwillige ouderbijdrage voor het schooljaar bepaald en vervolgens formeel door de Medezeggenschapsraad vastgesteld.

Voor dit schooljaar is de  vrijwillige ouderbijdrage:

• € 65 voor groepen 1 t/m 5
  • € 60 voor groepen 6 t/m 8 (exclusief € 5 bijdrage Sinterklaassurprise).

De overblijfkosten

De leerlingen van Daltonschool Klaverweide kunnen gebruik maken van het overblijf rooster, waarvoor ouders hun kind voor het hele jaar kunnen aanmelden.

De kosten voor de overblijf zijn te vinden in de schoolgids.

Schoolreizen

Naast de excursies en activiteiten die uit de vrijwillige ouderbijdrage worden bekostigd, horen schoolreizen er natuurlijk ook bij. De kosten van de schoolreisjes en het eindejaarskamp staan los van de vrijwillige ouderbijdrage.

Groepen 1 tot en met 6 gaan ieder schooljaar per bus naar een leuke bestemming waar ze onder begeleiding van ouders en leerkrachten een geweldige dag hebben. De bestemming van het schoolreisje verschilt per groep en is ieder jaar anders.

Groep 7 heeft aan het einde van het schooljaar een kamp met één overnachting in een jeugdherberg.

Groep 8 gaat aan het einde van het schooljaar drie dagen op kamp voor een afwisselend programma met natuur, sport en spel, speurtochten, spooktochten en nog veel meer.

De vrijwillige kosten voor de schoolreis en het kamp staan in de schoolgids.